Wednesday, March 3, 2010

api api cinta

Bismillah~

Let me introduce you to my new little friends:
- Project site (OPD hospital kajang) ala-ala research siap kena buat research proposal, literature review segala.
- part of PH210 syllabus : the real research PHR555. a research proposal to be completed by next month. HPLC, here I come!! *baca dengan nada forced excitement*
- Tests (ade S ok kat belakang)

COmel tak my new little friends? Sangat best la dorang. Mesti laa best kan, kalau tak mana tak kena habiskan masa dengan mereka2 ni.. Huhu. Hello March. Selamat datang, Welcome, Bienvenue..Tapi cepat cepat la berlalu, Bukan aku tak suka kau hadir dalam hidup aku, tapi sekali kau datang kau bawa sekali dengan stress dan kerja yang beribu.. Bukan niat aku untuk mengadu, tapi Oh tuhan sessungguhnya engkau yang lebih tahu.

Semalam sembang sembang dengan housemate. Lega rasa hati bila dapat luahkan perasaan pada orang yang kita boleh percaya. Housemate aku cakap, when it comes to work, we cannot depend on external forces, tapi kita kena cari our own INNER FIRE. maksudnya kita tak boleh nak depend on pressure dari sekeliling baru start nak buat keje/study/assignment. kena ada sendiri punya keinginan, kesungguhan untuk siapkan semua kerja properly. bukan buat last minute cincai boncai. hehe. selama ni kunun nye jadikan "I WORK BEST UNDER PRESSURE" sebagai alasan. selagi tak rasa pressure selagi tu la ambil menda tu mudah. tu yang keje pun sume last minit, procrastination terus membelenggu diri. ape ni? mana prioriti?

tibe2 secara tak langsung sorang lagi housemate dijadikan sebagai idola study. patut la pun dia dapat anugerah dekan setiap semester, setiap malam pun study and bila satu malam tak study sebab tertido ke, dah rasa bersalah pada diri sendiri and cuba nak ganti balik waktu yang termiss tu. bagus tak bagus?

tibe plak aku spoil the mood, aku kate, kadang2 nak start bersemangat tu memang senang, tapi nak maintain bersemangat tu yg masalahnya...sume pun agree. api2 semangat memula membara tp lepastu die sejuk n padam balik. so jadi la takde mood la, malas la. hurm. so house mate aku td pun jawab balik..

kita kena ingat UNTUK APA KITA HIDUP?

kuatnya dugaan ni YaAllah, betapa dalam nya kau nak uji kesabaran diri yg kecil ni. jika ini kehendak Mu tuhan, aku rela kerna hanya Kau yg lebih mengetahui apa yg terkandung dalam isi hati ku.. Kerna ku tahu kau masih sayangkan aku. apa yg ku pinta hanya lebih sikit kesabaran dan semangat diri.. please. setiap orang pun ada masing2 punya tujuan hidup yang mana in the end semua nya akan berbalik pada Allah. tapi dia kata kena juga ada specific target yang nak dicapai. terima kasih teman sebab ingatkan aku balik pada target hidup aku. you know who you are.

apa target anda? hu3

p/s: sebenanye, inner fire ni bukan la terikat pada bab education je, nak berkasihan bercinta pun kena ada inner fire kalau nak relationship tu berkekalan ;) haha. selamat segalanya~ dan tahniah pada yg dah/nak mendirikan rumahtangga tak lama lagi. *tak pepasal*

No comments:

It is often at this time when both of the kids are asleep and usually I'l spend a moment watching them sleep and today,just now, natural...