Saturday, May 14, 2011

Di pengakhiran

Guess what people?!

I've finally finished my BAchelor of Pharmacy (hons.) wooot *fireworks. Perasaan tak percaya masih lagi membelenggu diri, Apa??! dah habis? Tak nak percaya pun ada juga..Kenapa kenapa kenapa dah habis? No more lectures after this? No more exams, no more tests, no more assignments and no more stress? Oh tidaaak, sepatutnya saat2 ini lah yang dinanti-nantikan tapi bagi diri yang masih lagi dalam mode denial, saat ini seakan2 mahu mencuri dari aku. Mencuri apa yang telah lama aku alami sejak azali lagi iaitu zaman belajar. Lepas ni naik kerja, ada lagi ke?

Walaupun lambat lagi nak masuk kerja, result final exam pun tak keluar lagi apatah lagi nak tahu tempat utk posting. Tapi, selalu juga terfikir, apa yang best sangat kerja nnt? Selain dari : dapat duit gaji hasil usaha sendiri , dapat jumpa ngan orang baru , dapat keje hospital, jumpe patient dan kenal pelbagai ragam manusia.

Disebabkan diri masih lagi tak mahu percaya, usaha utk menyamakan kerja dan belajar tu masih ada. Sedang cuba utk meyakinkan diri, kerja nanti, masih lagi ada exam, masih lagi ada test masih lagi ada assignment dan sudah pastinya masih lagi ada stress. CUma mungkin, wajah2 yang dulu tak lagi ada, ragam dan tatasusila pastinya tak sama.

Persoalan yang paling penting: Adakah aku sudah bersedia?

Mode : 3 months++ holiday

No comments:

It is often at this time when both of the kids are asleep and usually I'l spend a moment watching them sleep and today,just now, natural...